"השקעה בנדל"ן מסחרי משתלמת פי 3 מהשקעה בנדל"ן למגורים"

האם השקעה בנדל"ן מסחרי כדאית יותר מהשקעה בנדל"ן למגורים? מומחים בתחום סבורים שכן, אולם רוב הציבור עדיין אינו מעכל זאת ובצורה אוטומטית ממשיך להתעניין ולרכוש דירות למגורים. מהם היתרונות בהשקעה בנדל"ן מסחרי, מה חשוב לבדוק לפני, ומה התשואה שתוכלו לקבל? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

 

הנטייה הטבעית של המשקיעים הישראלים עד כה הייתה רכישת דירות למגורים. רשות המיסים דיווחה לאחרונה שמעל לרבע מיליון ישראלים מחזיקים בלפחות 2 דירות. המשמעות היא שכ- 17% מהישראלים משקיעים בשוק הנדל"ן הרותח. מדוע? אולי התשובה נמצאת סביב השיח שנוצר, וגורמת למשקיעים להיות אמוציונאלים ולענות על הצורך הרגשי להיות גם הם "בעלים של דירה".

 

לעומת זאת, משקיע נדל"ן שמכיר את השוק, מבין את הפוטנציאל האדיר בהשקעה בנדל"ן מסחרי (משרדים, חנויות וכד'). השקעה זו מניבה לו על פי נתונים -  פי 3 תשואה מנדל"ן למגורים.

 

מהו נדל"ן מסחרי?

אין ספק כי הכוכבים של שוק הנדל"ן המסחרי הינם המשרדים להשקעה - וליתר דיוק משרדים הממוקמים בבנייני משרדים חדשים, יוקרתיים ומפוארים (בהמשך נרחיב את היתרונות בסוג השקעה זו), אולם בקטגוריה זו ניתן לציין גם מרכזי מסחר, חנויות, חניונים, בתי מלון, מבנים תעשייתיים ועוד...

 

 תנופת בנייה אדירה. הדמיה אווירית של תל אביב בעוד כשנתיים.

 

מה היתרונות של הנדל"ן המסחרי?

ראשית בואו נבין כי גם בהשקעת נדל"ן למגורים וגם בהשקעת נדל"ן מסחרי, ישנה מטרה זהה - להרוויח. הרווח יכול להגיע משני מסלולים:

 

1. רווח תשואתי - כלומר דמי השכירות החודשיים. אבל כאן בדיוק נעוצה ההפתעה הגדולה, בדיקה פשוטה תגלה לכם שדמי השכירות ממשרדים, גבוהים עד פי 3 מדמי שכירות על דירות. וזה לא הכל, השקעה בנדל"ן מסחרי מאפשרת לכם לרכוש משרד בשטח קטן במחיר משתלם מאוד גם באזורים מבוקשים, כל זאת מבלי להשקיע בדירות גדולות ויקרות.

 

2. רווח הוני - משמעותו מכירת הנכס בעתיד במחיר גבוה יותר ממחיר רכישתו.

 

התשואה מדירות למגורים אל מול מסחרי מניב:

מחיר דירה ממוצע:
בישראל דירת 4 חדרים עולה בממוצע כ- 1.2 מיליון ש"ח. דמי השכירות הממוצעים הם כ-3,700 ש"ח לחודש, שהם כ- 44,400 ש"ח בשנה, המגלמים תשואה של כ- 3.7%. בתל אביב אותה דירה עולה כ- 2.4 מיליון ש"ח, דמי השכירות הממוצעת הם כ- 6,000 ש"ח לחודש, שהם כ- 72,000 ש"ח בשנה, המגלמים תשואה של כ-3%. 

 

אחוזי התשואה בדירות למגורים.

 

מחיר משרד בתל-אביב:

עלות ממוצעת למשרדים במגדלים בתל אביב הינה 15 אלף ש"ח למ"ר. השכירות המתקבלת בממוצע הינה 110 ש"ח למ"ר. כלומר, סה"כ תשואה כ- 8%-10%. שיעורי תשואה שהן כמעט פי שלוש מאשר שיעורי התשואה מדירות מגורים.

 

מחיר השכרה על פי מ"ר בתל אביב וברמת גן.

 

מה חשוב לבדוק בהשקעה בנדל"ן מסחרי?

כמו בכל השקעה, גם בהשקעה בנדל"ן מסחרי יש לשים לב למספר נקודות חשובות, שעשויות למקסם את הרווח שלכם מההשקעה. במידה וברצונכם למקסם את הרווח ההוני ואתם מחליטים לרכוש משרד "על הנייר" (טרם בנייתו), יש לוודא כי המשרד ממוקם באזור מבוקש עם נגישות תחבורתית גבוהה ונוחה. בנוסף, וודאו את חוזקה ויציבותה של החברה העומדת מאחורי הפרויקט. במידה והינכם מעוניינים למקסם את הרווח מדמי השכירות, כדאי לרכוש משרד הממוקם בבניין משרדים יוקרתי - עובדה זו תבטיח לכם שוכרים "רציניים" לטווח ארוך... וגם לא מעט שקט נפשי.

 

השוואת התשואה במסחרי מניב לעומת מגורים להשקעה

 

חושבים על העתיד? תחשבו נדל"ן מסחרי

הדיון על מחירי השכירות של דירות בישראל עולה מדי יום בשיח הציבורי ובמדיות השונות, ומביא עימו יוזמות ממשלתיות שמטרתן הפחתת המחירים. לעומת זאת, מחירי השכירות של משרדים נשאר קבוע ואף נמצא במגמת עלייה. יתרה מזאת, מגמת הבנייה של בנייני משרדים בישראל באזורים מבוקשים נמצאת בתנופה אדירה.

 

אספנו עבורכם את 3 הפרויקטים המדוברים ביותר של הנדל"ן המסחרי:

 

H TOWER, תל אביב - אחד מהפרויקטים המדוברים ביותר הינו H-tower של קבוצת חג'ג', הנבנה בלב מרכז העסקים של תל אביב, צמוד לעזריאלי ולמתחם שרונה. לאחרונה אושרה בנייה של 10 קומות נוספות, עובדה המאפשרת למשקיעים ולבעלי עסקים נוספים להצטרף ולהיות חלק מהצלחה אדירה. צפי לאכלוס: יוני 2018. החל מ- 1,049,000 ש"ח בלבד.

 

פרויקט H TOWER

פרויקט H TOWER, בלב ליבה של ישראל.

 

רביעיית פלטינום, מודיעין-מכבים-רעות מכיל 15,000 מ”ר בתוך הפארק הטכנולוגי שהוקם לפני כ-4 שנים ונמצא בתנופת פיתוח. הפרויקט החדש נותן פיתרון ומענה למשרדים ברמה גבוהה באזור מעולה ונגיש עברו 6 שבועות מתחילת השיווק וכבר 70% תפוסה. בנדל"ן המסחרי ניתן להשיג תשואה של מעל 8%. מחיר כניסה נמוך, ליווי בנקאי ובטחונות מלאים. חסכון עצום לבעלי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים.

בפרויקט מציעים פתרונות מימון נוחים: 50% מימון. החל מ- 560,000 ש"ח בלבד למשרד של 80 מ"ר.

 

פרויקט רביעיית פלטינום

רביעיית פלטינום. פוטנציאל עצום בעיר מודיעין.

 

מרינה VIEW, אשקלון - פרויקט Marina view , ממוקם מול חוף התכלת של אשקלון וטומן בחובו מתחם קניות ובילויים מרכזי המעניק חווית קניות שעוד לא הכרתם.  המתחם פונה אל הנוף הנפלא של המרינה והבריזה של הים. מתחם הקניות ישרת הן את תושבי אשקלון והן את מבקרי המרינה מכל קצוות הארץ, דבר המבטיח תנועת קונים רבה. הפרויקט יאפשר למשקיעים לרכוש חנויות במתחם וליהנות מתשואות גבוהות במיוחד של נדלן מסחרי.

 

מרינה VIEW

 מרינה VIEW. על הים באשקלון.
 

לפרויקטים של נדל"ן מסחרי - לחצו כאן